Član 33 Zakona ne
propisuje zabrane i ograničenja pokretanja postupka za popunu radnih
mjesta, odnosno oglašavanja radnih mjesta i zapošljavanje kako na neodređeno,
tako i na određeno vrijeme, a na osnovu akta o sistematizaciji subjekta u kojem
se ukazala potreba za zapošljavanjem radi neometanog obavljanja radnog procesa.Član 33 Zakona ne
propisuje zabrane i ograničenja pokretanja postupka za popunu radnih
mjesta, odnosno oglašavanja radnih mjesta i zapošljavanje kako na neodređeno,
tako i na određeno vrijeme, a na osnovu akta o sistematizaciji subjekta u kojem
se ukazala potreba za zapošljavanjem radi neometanog obavljanja radnog procesa.
Zakonom o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja su propisane zabrane i ograničenja, kao i obaveze izvještavanja organa vlasti u toku trajanja izborne kampanje, u cilju transparentnosti upotrebe javnih resursa u izbornoj kampanji. Članom 33 Zakona je propisano ograničenje zapošljavanja lica na određeno vrijeme odnosno zaključivanje ugovora za obavljanje privremenih i povremenih poslova u državnim organima, organima državne uprave, organima lokalne samouprave, organima lokalne uprave, javnim preduzećima, javnim ustanovama i državnim fondovima, u periodu od dana raspisivanja do dana održavanja izbora, sa izuzetkom da je to izuzetno moguće isključivo ako su ispunjena tri kumulativna uslova i to: 1. radi obezbjeđivanja neometanog i redovnog odvijanja i funkcionisanja procesa rada tih organa vlasti, 2. na osnovu odluke nadležnog organa ovih subjekata, i 3. samo ako je to predviđeno aktom o sistematizaciji radnih mjesta.
Ugovori o volonterskom radu se ne posmatraju kao zapošljavanje, odnosno zasnivanje radnog odnosa, tako da se samim tim ni ograničenja i obaveze propisane članom 33 Zakona o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja ne odnose na iste.
Zakon propisuje da, za finansiranje političkog subjekta, fizičko lice može da uplati najviše 2.000 eura, a pravno lice najviše 10.000 eura na godišnjem nivou, što samim tim predstavlja maksimalnu vrijednost davanja koja je Zakonom dozvoljena u toku jedne kalendarske godine. Imajući prethodno rečeno u vidu, bez obzira na broj raspisanih izbora, odnosno broj sprovedenih kampanja u toku kalendarske godine fizičko, odnosno pravno lice ne smije preći propisani limit davanja u toj godini, uključujući finansiranje redovnog rada, kao i finansiranje izborne kampanje.
Posebno je potrebno imati na umu da propisan limit obuhvata sve propisane privatne izvore finansiranja, uključujući sve novčane i nenovčane priloge u toku jedne kalendarske godine.
Prateća dokumentacija je sačinjena od: